جک جوک و اس ام اس جدید

جوک و اس ام اس جدید / آموزش وبلاگ نویسی و افزایش آمار و رنک / نرم افزار و بازی موبایل و کامپیوتر/کنکور/ آهنگ جدید/ عکس بازیگران

جک جوک و اس ام اس جدید

جوک و اس ام اس جدید / آموزش وبلاگ نویسی و افزایش آمار و رنک / نرم افزار و بازی موبایل و کامپیوتر/کنکور/ آهنگ جدید/ عکس بازیگران

اصول و پیش نیاز ساخت یک وب سایت

نیازسنجی پروژه براتون توضیح دادم شما باید ببینید که حجم اطلاعاتی که آن شرکت یا سازمان میخواهد در وب سایت قرار دهد چقدر است ؟ منظورم اینه که اگر قرار این وب سایت فقط معرفی محصولات اون شرکت رو به دست بگیره و کلا ۱۰ ،۱۵ صفحه داشته باشه شما باید Width یا عرض صفحه را متناسب با آن در نظر بگیرید. شما اگر وب سایتهای بزرگ و پر محتوایی مثل Yahoo و یا LIve.com رو ببینید مشاهده میکنید که هیچکدام از این سایتها بصورت ۱۰۰% عرض صفحه را نمیگیرند و کلا اینکه شما عرض صفحه را ۱۰۰% تعیین نمایید روش جالبی نیست و کمتر میبینید که همچین سایتهایی، سایتهای کاربرپسند و زیبایی از آب در آیند .

توصیه من به همه عزیزانی که قصد دارند طراحی وب سایت را یاد بگیرند این است که حتما بر اساس استاندارد Web 2.0 پیش برن و سعی کنند که از ابتدا کار با CSS را یاد بگیرند که در نهایت بتواندد سایتهای Full CSS بسازند .

اما امروز قصد دارم بعضی از خصوصیت های استاندارد Web 2.0 رو براتون توضیح بدم و امیدوارم که این نکته ها رو در طراحی هاتون در نظر بگیرید :

۱-سادگی

استفاده از آبجکتهای غیر ضروری، زرق و برقهای بی دلیل، استفاده نا مناسب از اسکریپتهای نا هنجار (مانند ماوس دنباله دار، ساعت متحرک، پیغام های خوش آمد گویی و . . .) همه و همه فقط باعث کند شدن وب سایت، مزاحمت در پیدا کردن مطالب اصلی سایت، عدم زیبایی سایت و در کل مفید نبودن سایت میشود .همیشه به دنبال طرحهای ساده و کارآمد باشید و از شلوغ کردن بی دلیل سایت اجتناب نمایید .

۲-وسط بودن صفحه

بازهم اگر به وب سایتهای بزرگ و کارآمد سری بزنید مشاهده خواهد کرد که صفحه قالب سایت بصورت Center چیدمان شده است و به هیچ عنوان به فکر گذاردن صفحه سایت در چپ و راست نیافتید (مگر در موارد بسیار خاص)

۳-جدا کردن قسمت بنر سایت

سعی کنید مرزی برای جدا کردن بنر سایت و در صورتیکه از منوی افقی استفاده میکنید با بقیه اجزاء صفحه در نظر بگبرید.

۴-گرادیانت

از نقطه نظر روان شناسی و طبق تحقیقات صورت گرفته ثابت شده است که استفاده از گرادیانت (اینجا را ببینید) بر روی بازدید کنندگان سایت اثر بسیار مثبتی میگذارد و در جلب توجه آنان تاثیر بسزایی دارد. بیشترین مکانی که میتوانید از گرادیانتها در آنجا استفاده کنید بنر سایت میباشد

۵-Navigation Bar

منوی دسترسی به صفحات داخلی سایت شما علاوه بر سادگی باید گویا و نشانگر تمام قسمتهای و زیر بخشهای سایت شما باشد، به این معنی که کاربر باید بتواند در سریعترین حالت ممکن و بدن اینکه سردرگم شود به صفحه مورد نظر خود دسترسییدا نماید و در سایت شما گمراه و سرگردان نشود .

۶-لوگو

یکی از بزرگترین نکاتی که طراحان وب سایت با آن روبرو هستند انتخاب رنگ های استفاده شده در سایت میباشد.در اکثر مواقع میبینیم که لوگو شرکتها فاقد زیبایی لازم و حتی تک رنگ بودن یا بد رنگ بودن آن میباشد و این مساله دست طراحی را باز نمیگذارد. شما باید رنگ قالب سایت را از رنگ لوگو الگو بگیرید و در کنار رنگ یا رنگهای استفاده شده در لوگو از ۲ یا نهایتا ۳ رنگ مناسب استفاده نمایید .(در این باره نیاز به نوشتن یک خودآمور مجزا میباشد که حتما اونو خواهم نوشت)

۷-شعار سایت

شعار یا sLogon سایت گویای نوع فعالیت سایت میباشد و نکته بسیار مهمی میباشد که کاربری که برای بار اول به سایت شما مراجعه میکند در چند ثانیه ابتدایی ورود خود به سایت شما متوجه نوع کسب و کار و فعالیت سایت شما بشود در غیر اینصورت وب سایت شما را بسته و از کنار آن به راحتی عبور میکند.پس بصورت کوتاه و خوانا شعار سایت حود در بنر سایت بنویسد.

۸-فلش

استفاده درست و بجا از بلش میتواند باعث نمود و کاریی بیشتر سایت شما شود و این وظیفه یک طراح میباشد که با توجه به نوع کار مشتری خود او را تشویق یا منع از بکارگیری فلش در سایت نماید.

برای مثال سایتی که قرار است محصولات یک فروشگاه اسباب بازی فروشی را برای نمایش در سایت قرار دهد بهتر است که از فلش در کار هود استفاده نماید، اما شرکتی که بنای کسب و کار خود را بر اساس فروش و بازاریابی از طریق وب سایت خود پیاده کرده است و حتی اگر نمیخواهد یک مشتری را از دست بدهد بهتر است قید استفاده از فلش را بزند زیرا هنوز هم هستند بسیار کاربرانی که حتی اسم فلش را نشنیده اند و در صورتی که با پیغام نصب فلش پلید روبرو شوند سایت فوق را بسته و . .

۹-Reflections

این مورد هم مانند گرادیانت ها تاثیر زیاده در جلب نظر و توجه کاربران به سایت شما دارد .

درصدی از نکاتی که در بالا آورده شد جزء استانداردهای web 2.0 نیستند(مانند مورد ۷) اما رعایت آنها در طراحی سایت میتواند تبعات مثبتی به همراه داشته باشد. ذکر این نکنه هم ضروری است که شاید محتوای یک سایت تاثیر بسزایی در رشد و جلب مشتری و کاربر برای آن دارد. شما میتوانید امیدوار باشید که با رعایت نکات فوق و بازاریابی مناسب بتوانید وب سایتی خوب، پر بازدید و کاربرپسند را طراحی نمایید.

هم اکنون شما آماده شروع به کار هستید. به زودی خودآموزی در باره نحوه طراحی وب سایت از پایه در فتوشاپ و نحوه تبدیل آن به فرمت html و css آماده خواهم کرد که مطمئنم مورد توجه شکا عزیزان قرار خواهد گرفت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد